Λευκά Βέλη: τέλος για τα γρήγορα τρένα

Κατηγορία:

Τέλος εποχής για τα γρήγορα τρένα ETR 470, γνωστά και ως «Λευκά Βέλη», στην Ελλάδα. Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του topontiki.gr, τα πέντε τρένα που ήρθαν στη χώρα το 2021 και διαφημίστηκαν ως η λύση για γρήγορες μετακινήσεις Αθήνα – Θεσσαλονίκη, έχουν πλέον αποσυρθεί από τα βασικά δρομολόγια.

Το Λευκό Βέλος συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Αθήνα

Τα ETR 470 είχαν παρουσιαστεί ως το μέλλον του ελληνικού σιδηροδρόμου, με τη δυνατότητα να μειώσουν δραστικά τον χρόνο ταξιδιού ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες πόλεις, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το ταξίδι που έκανε παλαιότερα πάνω από 5 ώρες με Intercity, με τα «Λευκά Βέλη» θα μπορούσε να μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά. Ωστόσο, η πραγματικότητα απέχει πολύ.

Η επίσημη αιτιολογία για την απόσυρσή τους είναι τα έργα αποκατάστασης στη σιδηροδρομική γραμμή της Θεσσαλίας μετά το φαινόμενο «Daniel». Το φαινόμενο επηρέασε τη συχνότητα και τη λειτουργία των δρομολογίων. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται και από την Ιταλία, όπου τα τρένα αυτά είχαν επίσης αποσυρθεί λόγω προβλημάτων, οι τεχνικές δυσκολίες και η μη επαρκής κατάσταση του ελληνικού δικτύου θεωρούνται βασικοί λόγοι για την εγκατάλειψή τους.

Τα ETR 470 στην Ευρώπη

Τα ETR 470 ήταν ήδη προβληματικά όταν λειτουργούσαν σε ευρωπαϊκές χώρες, με γνωστές βλάβες και υψηλό κόστος συντήρησης. Επίσης, συστήματα ασφαλείας και πυροπροστασίας που είχαν προστεθεί στην Ιταλία δεν ήταν πλήρως εγκατεστημένα στα ελληνικά τρένα.

Παρά τις κυβερνητικές δηλώσεις για παραγγελίες νέων τρένων που θα έρχονταν το 2027, κάτι τέτοιο δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί. Αντίθετα, τις ίδιες μέρες στην Ιταλία, η εταιρεία FS επενδύει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην προμήθεια 61 νέων τρένων.

Δες επιπλέον

Διαφήμιση

ΙΣΤΟΡΙΑ